Příjemné odpoledne,
A na co jsem se Radky ptal? Jsem obyčejný člověk, který nemá žádné profesionální znalosti v oblasti servisu vozidel ani v pneuservisu, takže mne zajímalo především to, kdy je vhodné přezout, jaké pneumatiky používat a jakým se vyvarovat a na co si při volbě pneuservisu dávat pozor. Pneuservis XPneu, s.r.o. jsem si vybral záměrně, protože když jsem jej navštívil poprvé, výměnu kol mi prováděla žena.
Jako chlap jsem se cítil velmi podivně a trochu i trapně abych byl upřímný 🙂 Říkal jsem si, co tahle ženská vůbec dělá v pneuservise? A tak mi to nedalo a po pár servisech mého vozu, se kterými jsem byl samozřejmě spokojen jsem Radku požádal o rozhovor.
Radko, kdy jsi se dostala k práci v pneuservisu poprvé?
„Letos je to 20 let kdy jsem začala pracovat ve firmě mého otce Jana Liguse. Byly to časy drsné, poučné, ale i skvělé. Přesně si vzpomínám na večer, kdy se mě snažil zasvětit do „tajů“ rozměrů pneumatik. Tenkrát, jako každý laik, jsem samozřejmě pohořela, ale nevzdala jsem to! Dnes při pohledu na zákazníka, či jeho vůz už „chrlím“ rozměry z hlavy. Dvacet let praxe a každodenních zkušeností z člověka vybuduje malý katalog pro někoho totálně nepochopitelných čísel. Mě ale má práce opravdu baví a naplňuje! Proto jsem moc ráda, že jsem se dostala k této práci a tímto ti tati děkuji! Jsi skvělý chlap, obrovský pracant a hodně jsi nás toho naučil!„
Tak to je určitě skvělé, práce by člověka měla bavit. Promiň, musím se ale zeptat, co říkají zákazníci – chlapi na to, že jim kola přezouvá „ženská“? Já osobně jsem byl zaskočen a připadal si jako ňouma, protože chlapskou práci zvládne i ženská 🙂
směje se „Ze začátku to trochu problém byl, ale všechno chce svůj čas. Teď asi 90% zákazníků chodí přímo za mnou, jen občas se najde někdo, kdo má raději rozhovor s mužem. Ten zbytek jsou noví zákazníci, kteří ještě nevědí, jak to u nás chodí.“
Říkala jsi, že Tě práce baví a naplňuje, co je tím každodenním hnacím motorem u Tebe??
„Mou hlavní motivací je především úsměv spokojeného zákazníka. Nejednou jsem od zákazníků slyšela… „Já tak nerad jezdím do těch servisů, ale tady se vyloženě těším, protože jste sehraná parta a rád se dívám jak, vám to jde od ruky.“ To opravdu rádi slyšíme. Je jasné, že ne vždy je s vámi zákazník spokojen, ale snažíme se dělat první i poslední. Nejednou se bohužel stalo, kdy nám zákazník řekl, že jsme pomalí. Ano, přiznávám, že ne vždy to jde od ruky, ale ani v kuchyni člověk nemůže urychlit přípravu jídla. Stejně tak to nejde ani v žádném servisu. Je to shoda náhod. Navíc by si člověk měl uvědomit i to, že tahat celý den tak těžká kola není nic s medem. Proto bych ráda poděkovala i našim klukům, co u nás dělají. Jsem ráda, že je mám, společnými silami jsme dohromady vybudovali firmu, do které se lidé rádi vrací a moc si toho vážím.“
Trochu mne překvapilo, že jste změnili název firmy. není to škoda?
„Nezměnil se jen název. Otec odešel do zaslouženého důchodu a chtěl, abych začala s čistým štítem. Zaměstnanci i brigádníci zůstali ve většině případů stejní.“
Fajn, dost již informací o Tobě, zkusme se teď zaměřit na ty praktické věci, které osloví zákazníky.
Plánujete nějaké změny ať už technologické nebo jiného rázu ve vašem pneuservise?
„Firma musí jít samozřejmě s dobou. Dlouho se tady nic nedělo, proto jsme hned v březnu tohoto roku, koupili novou sezouvačku značky SICE s pomocným ramenem pro nízkoprofilové pneumatiky. Velice dobře se na ní sezouvají i RUNFLAT – pneumatiky, které jsou schopny pokračovat v jízdě i při defektu nebo ztrátě tlaku. Během příštích dvou let máme v plánu koupit i novou vyvažovačku. Co je ale důležité, tak máme i nový typ samolepícího závaží. Při odstraňování tohoto závaží speciální lepicí páska nezůstává na disku a nezanechává žádné zbytky. Na trhu je sice již pár let, ale u nás to bude novinka. Je samozřejmě cenově dražší a zatím ho dáváme jen na vyžádání.“
Jaké značky a rozměry pneumatik nabízíte?
„V nabídce máme velkou škálu rozměrů i značek, na co si jen zákazník vzpomene. Když konkrétní typ nemáme skladem, tak to neznamená, že to neumíme objednat. Pokud je u dodavatele, není problém. Pneumatiky nakupujeme z různých států Evropy. Z těch nejběžnějších značek máme pravidelně skladem např. Barum, Matador, Kleber, Michelin, Dunlop, Continental„
A co hliníková kola? Jak si vedou z Vás?
„I ty samozřejmě pro naše zákazníky objednáváme. Pořizujeme ale pouze homologovaná a s typovým listem. Jsou sice cenově dražší, ale v dnešní době přísných technických kontrol jsou to kola „bezproblémová“. Nechceme, aby si u nás zákazníci kupovali kola, se kterými by mohli mít komplikace. Samozřejmě, když k nám přijde zákazník, který si kola koupil sám, přezujeme mu je. Ráda bych poznamenala, že tyto typy kol dotahujeme momentovým klíčem. Našim zákazníkům rovněž nabízíme i bezpečností sady (šrouby).“
Kdy je tak optimální přezout?
„Dobrá poznámka pro zákazníky 🙂 Jarní sezona nám začíná od půlky března do konce května. Pokud zákazníci nechtějí čekat ve frontách, mohu doporučit se zastavit do pneuservisu v nepříznivém počasí, když je déšť, zima apod. To moc zákazníků právě nejezdí, takže TIP pro ty, kteří zápasí s časem a neví kdy je vhodná doba přijet do pneuservisu.„
„Od těch nejmenších 4“ po 22“. Hliníková kola přezouváme pomocí plastových ochran, aby nedošlo k poškození laku.„
Kromě standardního přezouvání pneu s možností koupě, má Váš pneuservis ještě něco jiného v nabídce ?
„Skladem míváme i různé druhy duší, jak do osobních automobilů, tak do různých sekaček či vozíků. Prodáváme kolové šrouby, matice, pojistné i klasické. Pokud nemáme skladem, nebývá problém objednat. Dále pak máme středové krytky či vymezovací vložky, ty ale nemáme bohužel ve všech rozměrech.
Mimo sezonu se pak staráme o uskladněná kola a pneumatiky. Naši zákazníci mají možnost svá kola uchovat zde, aby je nemuseli pravidelně tahat ze sklepů do auta a nosit je. Navíc, o uskladněné pneumatiky a kola se staráme jako o naše vlastní J . Kluci jsou velmi pečliví, kola se čistí ručně. Zákazník pak už jen přijede, zkontrolujeme tlak a nahodíme na auto. Mimo sezonu také provádíme opravy defektů na malé zahradní traktůrky.„
Já myslím, že jsme vyčerpali asi všechna témata, tak na závěr, zkusme ještě jednu otázku než Ti dám prostor vzkázat něco zákazníkům 🙂 Jaká auta máš nejraději?
„Záleží jak to myslíš. Co se přezouvání týče, tak čím menší a lehčí kola tím lepší. Ale teď vážně… Můj životní sen je pořídit si Ford Mustang Shelby. Není to sice zrovna rodinný vůz, ale za to je to má celoživotní láska!“
Tak to máme stejný sen, to jsi moje krevní skupina 🙂 Já osobně nepohrdnu ani vozem Cadilac CTS nebo CTS V-Sport 🙂 Pojďme ale na zákazníky, co by si jim vzkázala prostřednictvím našeho portálu?
„Chtěla bych především za celý tým pneuservisu XPneu, s.r.o., Orlová poděkovat všem zákazníkům, za projevenou důvěru a čas, který mnohokrát vydrželi ve frontách. Hlavně jsme vděčni za společně vybudované přátelské vztahy. A také nesmíme zapomenout i na ty, kteří už bohužel nejsou mezi námi. V závěru bych si dovolila jen říci naše motto.“
Neděláme vše, ale to co děláme se snažíme dělat kvalitně!
Radko, já Ti děkuji za rozhovor a přeji Tobě i celému týmu spokojené zákazníky a hodně úspěchů v podnikání do budoucna. A Vy, milí čtenáři, Vy můžete pneuservis – pokud ještě nemáte zkušenost – vyzkoušet a napsat nám svou recenzi či doporučení do komentáře na Facebooku nebo pod článek. Jak jistě víte, tento projekt podporuje místní podnikatele a informovat občany o kvalitních službách poskytovaných v našem městě. Stejně tak tomu je i u projektu Polední menu.
Na závěr si dáme jen pár důležitých odkazů. Informace o pneuservisu můžete čerpat jak z jejich webových stránek tak i na Facebooku.
DROZDÍK Petr