Nový přestupní terminál v Orlové nabídne větší komfort cestujícím i bezpečí
5.2.2018Příjemné večer,
jak jsme již na našem Facebooku informovali, původní hala autobusového nádraží v Orlové – Lutyni šla k zemi. Nahrazuje jí z brusu nová za zhruba 25 milionů korun.
V novém přestupním terminálu je již zpřístupněna veřejnosti čekárna. Stávající provoz je však ještě provizorní. Plné nasazení se podle ředitele společnosti ČSAD, Ing. Tomáše Vavříka spustí až v dubnu tohoto roku. Orlované se již na našem facebooku ptali, jaký byl důvod bourání staré budovy a proč se například neopravila, nebo jaké služby občanům nový přestupní terminál v Orlové přinese.
I na to jsme se ptali ředitele Tomáše Vavříka. d pojedete
„Stará budova autobusového nádraží byla již pro stávající využití dopravy předimenzovaná a celkově neodpovídala aktuálním potřebám cestujících. Rozhodli jsme se proto vybudovat přestupní terminál, kde budou moci cestující bezpečně odstavit své osobní vozidlo, případně kolo a využít tak služeb hromadné přepravy.“ řekl portálu eOrlová, ředitel Vavřík.
Cestující se mohou těšit na prostornou čekárnu, nové sociální zařízení a informační panely, které budou informovat o jednotlivých spojích. Na své si přijdou i fandové kol, pokud totiž pojedete na autobusové nádraží na kole, můžete jej uzamknout přímo na přestupním stanovišti a pokračovat dále např autobusem. Samotné uschování kola je bezplatné, jedinou výjimku tvoří vratná záloha na zapůjčenou kartu, která bude činit 200 Kč. Míst pro kola bude celkem 32.
V prostoru nového autobusového nádraží budou také nová parkovací místa a to včetně tzv. KISS&RIDE rezervací, které budou sloužit na přistavení vozidla např. když pro své blízké budete chtít přijet nebo je odvézt na autobus. Tato novinka funguje v České republice již od roku 2010 a takto vyhrazená parkovací místa jsou označena dopravní značkou K+R. Celkově bude vybudováno 29 parkovacích míst z toho 2 místa pro handicapované a 4 místa pro personál ČSAD Karviná a.s.
Nový přestupní terminál v Orlové nabídne také lepší informovanost a bezpečnost. Cestující již nebudou muset přecházet na jednotlivé ostrůvky, jak byli doposud zvyklí, ale všechny zastávky se přesunou do jednoho nástupiště.
K dispozici budou mít cestující také 1 velkoplošný venkovním LED panele a 2 LCD informačními panely, umístěnými v čekárně budovy, které budou zobrazovat odjezdové časy linek, případná zpoždění a další informační sdělení z dispečinku.
V závěru ještě doplníme, že zapojení Orlovské MHD do systému ODIS má dojít s termínem nově vyhlášených soutěží pro dopravce a to od 10. června 2018. Samozřejmě budeme ještě dopředu informovat konkrétněji.
DROZDÍK Petr